Организирано пътуване - общи условия

Общи условия за организирано пътуване съгласно разпоредбите на закона за туризма /ДВ бр. № 30/26.03.13г./

Настоящите условия се явяват споразумение между нас (сайта www.calistotours.bg и фирмата, чиято собственост е този сайт - "Калисто Турс ЕООД" и Вас като Потребител. Всяко достъпване на сайта под каквато и да било форма ви обвързва с настоящите Общи Условия на “КАЛИСТО ТУРС” ЕООД, ЕИК 201598499, със седалище и адрес на управление София 1504, бул. “Кн. Дондуков” № 62, вх. В, с удостоверение за регистрация за туроператор и турагент № РК-01-6819 (виж ТУК) и  застрахователен договор по чл. 97, ал. 1 от ЗТ със ЗАД “Алианц България” (виж ТУК) представлявано от Виржиния Палазова - управител,  като Туроператор/Турагент.  Тези Общи условия са изписани съгласно разпоредбите на Закона за туризма на база информацията на Туроператора по чл. 80 от ЗТ и изискванията на  чл. 82, ал. 2 от ЗТ с които Потребителят на услугите на сайта Calistotours.bg е предварително запознат. Задължителната застраховка “Медицински разходи при болест и злополука “ при пътуване в чужбина се сключва със застрахователна  компания “Виктория” АД.  Застраховката е за срока на пътуването в дни. Застрахователната сума е 5 000 eur  и покрива рисковете, изброени в полицата (виж ТУК)

1.Записване за пътуване
1.1.Записване е възможно директно в офиса на Туроператора или чрез e-mail. Резервацията се счита за валидна  след попълване на договор за туристическо пътуване /резервационна бланка / и прилагане на закупените ваучери, т.е внасяне на пълна сума по договора или депозит в зависимост от условието на конкретната оферта.
2.  Визи
2.1.За пътуванията в държави, за които се изискват визи за български граждани, Туроператорът ще съдейства на Потребителя като му предоставя необходимите документи /резервации, ваучер, билети и др./. По искане на Потребителя Туроператорът ще подготвя и внася документите му в съответното посолство. В този случай Потребителят е длъжен да представи на Туроператора изискуеми от Посолството документи, както и да заплати таксите за визата. Непредставянето на документите и незаплащането на таксите или неявяването в посолството на лично интервю, ако е необходимо, се счита за отказ от пътуването по вина на Потребителя.
2.2. Издаването на виза за съответната държава е в компетенция единствено на посолството и не се гарантира от Туроператора. В случай на отказ от страна на Посолството платените от Потребителя такси за издаване на визата не се връщат.
3.Цени и плащане. НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ  
3.1 Ако сте избрали заплащане чрез EasyPay и еPay ще получите код, който трябва да запишете и чрез който да платите.
3.2 Ако сте избрали заплащане в офиса на Калисто Турс ще трябва да ни посетите на адрес:
бул. Янко Сакъзов 9А, ет. 1 ляво (високият блок срещу Първа Английска Гимназия), София 1504
3.3 Ако сте избрали заплащане чрез банков превод ще трябва да наредите плащането към нашата банкова сметка:
УНИ КРЕДИТ БУЛБАНК
клон паметник Левски
1504 София, бул. „В. Левски” 100
BIC:UNCRBGSF
Банкова сметка в лева (BGN): BG48UNCR70001520157113
Основание за превод: номер на резервацията/договора ви
Получател: Калисто Турс ЕООД
3.4 Ако сте избрали заплащане чрез кредитна/дебитна карта, ще бъдете пренасочени автоматично към сайта на Борика, за да извършите онлайн плащането. Банкови такси:
- за всички дебитни карти - 0% (Borica)
- за всички кредитни карти - 2.5% ( Visa/Master Card/Maestro)
3.5 Ако сте избрали наложен платеж ще трябва да въведете точен адрес за доставка на ваучерите Ви. Плащането се осъществява в брой, когато куриерът на Speedy Ви достави ваучерите. Цената на експресната услуга за 24 часа е 9.55 лв, а на обикновената за 48 часа е 8.06 лева и се поема от клиента.
3.6. Ако условието на сделката изисква плащане на депозит и окончателно плащане, то последното трябва да се извърши не по-късно от 14 дни преди датата на пътуване, след което Потребителят получава пакет с необходимите документи за пътуването.
3.7. Цените са калкулирани при курс “купува” евро/лев; долар/лев на УНИ КРЕДИТ БУЛБАНК.
3.8. Увеличението на цената след подписан договор е възможно: при покачване на цените на горивата, изменение на размера на таксите, свързани с пътуването, промяна на валутните курсове, възникнали след подписването на договора до датата на пътуване. Изменението на цената се изчислява на база курс “продава” евро/лев; долар/лев, установен от УНИ КРЕДИТ БУЛБАНК  10  дни преди деня на пътуването.
4.Права и задължения на страните.
4.1.Туроператорът се задължава:
4.1.1. да предостави в съответствие с условията на този договор туристическите услуги, заплатени от Потребителя.
4.1.2. да осигури задължителна застраховка на  Потребителя  “Медицински разходи при болест и злополука “ за пътуванията извън страната в стандартните условия на застрахователното дружество Виктория АД и предостави на Потребителя  оригинал на  застрахователната полица по застраховка “Медицински разходи при пътуване в чужбина” (виж ТУК), както и възможността при желание от страна на Потребителя за сключване на застраховка "Отказ от пътуване в чужбина" преди началото на пътуването.     
4.2. Туроператорът се задължава по искане на Потребителя да го застрахова от други рискове по време на пътуването.
4.3. Туроператорът има право да направи обща застраховка за всички пътници при организирани пътувания, като по време на пътуването полицата стои в представителя му или водача на групата.
4.4. Туроператорът  има сключен  застрахователен  договор по чл. 97, ал. 1 от ЗТ със ЗАД “Алианц България”, със седалище гр.София, адрес на управление бул. „Княз Дондуков”, №59, тел.02/9302166. Сертификатът за сключения договор се предоставя на Потребителя преди началото на пътуването. Сертификатът е публикуван в уеб сайта на Туроператора (виж ТУК).
4.5. Туроператорът може да променя по всяко време сроковете и програмата на туристическото пътуване с оглед обезпечаване безопасността, здравето и физическото оцеляване на туристите.
4.6. Потребителят се задължава:
4.6.1. при пътуванията извън България да си осигури необходимите лични документи /задграничен паспорт/, оформени в съответствие със законите на посещаваната страна и на Р България.
4.6.2 ако Потребителят е лице, което няма навършени 18 години и който ще пътува в чужбина със собствен задграничен паспорт, то трябва да представи нотариално заверена декларация от двамата родители, че са съгласни със заминаването му в посочената страна на посочената дата (ако непълнолетният пътува заедно с един от родителите си, необходимо е той да притежава нотариално заверено съгласие от другия родител)  
4.6.3. да заплати в пълен обем и в установените в настоящия Договор срокове, стойността на туристическите услуги.
4.6.4. да спазва законите на страната, за която пътува.
4.6.5. Потребителят, който възнамерява да извърши пътуване и престой  в страни с повишен риск от инфекциозни заболявания, е длъжен да премине съответна профилактика съгласно международните медицински изисквания.
4.7. Потребителят има право:
4.7.1. в срок до 20 дни преди датата на пътуването да прехвърля правата  и задълженията си по настоящия Договор на трето лице, което отговаря на всички изисквания за пътуването, ако издадения самолетен билет позволява такава смяна. В този случай и двамата са солидарно отговорни пред Туроператора за заплащане на общата цена на пътуването и таксата по прехвърлянето, която е различна за различните авиокомпании. Третото лице  декларира върху договора, че приема прехвърлянето и изцяло е съгласно с условията на договора и приложенията към него, както и че е запознато с информацията за пътуването преди приемането на прехвърлянето
4.7.2 Предоставената от туроператора информация за туристическото пътуване е ясна, точна, пълна, четливо изписана, публикувана в уеб сайта на Туроператора и не въвежда в заблуждение потребителя.  Но ако Потребителят изпитва неяснота и невъзможност за разбиране има право да зададе своите въпроси устно или писмено (по е-мейл) на Туроператора, като последният се задължава в най-кратки срокове да върне отговор.
5. Отговорност на Страните
5.1. В случай на неизпълнение или неточно изпълнение от страна на Туроператора на услугите  по настоящия Договор, той се задължава да компенсира на Потребителя  надлежно доказаните вреди. Горната граница на отговорност на Туроператора в тези случаи не може да надхвърля трикратния размер на цената на пътуването и обикновено е 1/3 над пълното покриване на стойността на неизползваните от Потребителя услуги.
5.2. Когато отговорността на контрагентите на Туроператора за вреди, причинени от неизпълнението или неточното изпълнение на услугите, е ограничена от международни договори, отговорността на Туроператора е в рамките на тези ограничения.
5.3. Туроператорът  може да отмени пътуването, ако не е набран необходимия минимален брой участници или ако отмяната се дължи на непреодолима сила.  В тези случаи Туроператорът не носи отговорност за неизпълнението на Договора като  връща на Потребителя всички платени суми, без тази част от тях за извършените фактически разходи /платени застраховки, глоба за върнати билети, визови такси и други/. Извършените фактически разходи се удостоверяват с надлежно оформени документи.
5.4. Туроператорът носи отговорност за всяко неизпълнение и неточно изпълнение на своите задължения по договора независимо от това,  дали тези задължения следва да бъдат изпълнени от него или от негови контрагенти, като предявява иск срещу своите контрагенти при неизпълнение или неточно изпълнение на задълженията по сключените между тях договори и удовлетворява Потребителя на основата на реакцията на неговите контрагенти, в изпълнение на разпоредбите на Българското и Международно право. Потребителят има право да изиска от Туроператора в исковата му кореспонденция с неговите контрагенти писмена и надлежно оформена документална информация, изключваща  „търговската тайна” между договорящите се страни.  
5.5. Туроператорът не носи отговорност за вреди, причинени от неизпълнение или от неточно изпълнение на договора, които се дължат на:
5.5.1. поведението на потребителя; анулация или прекъсване на пътуването по лични обстоятелства на Потребителя; отказ на упълномощените органи да издадат виза на Потребителя; недопускане  от страна на митническите и гранични служби Потребителят да излезе извън България или да влезе в страната на пътуването поради липса на надлежно оформени документи или извършени правонарушения.
5.5.2. действия на трето лице, несвързано с изпълнението на договора, които не могат да се предвидят или избегнат;
5.5.3. непреодолима сила или събитие, което не може да се предвиди или избегне от страна на Туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения.
5.6. Туроператорът действа добросъвестно и оказва съдействие на Потребителя от сключването на договора до пълното му изпълнение.
5.7. Когато туроператорът промени значително някоя от основните клаузи на договора, е длъжен - пряко или чрез туристическия агент, да уведоми потребителя за промяната в двудневен срок от настъпването й, но не по-късно от 10 дни преди началната дата на пътуването. Потребителят може да:
5.7.1. приеме промените, което се удостоверява с допълнително писмено споразумение към договора, което уточнява тяхното отражение върху цената, или
5.7.2. се откаже от договора, без да дължи неустойка или обезщетение.
5.8. Потребителят уведомява за решението си туроператора или туристическия агент в срок до три дни от получаване на уведомлението, но не по-късно от 7 дни преди началната дата на пътуването.
5.9. Когато потребителят се откаже от договора съгласно ал. 5.7.2, той има право да избира една от следните възможности:
5.9.1. да приеме друго пътуване от същото или по-високо качество, когато туроператорът или туристическият агент е в състояние да му предложи такова, или
5.9.2. да приеме туристическо пътуване с обща цена от по-ниско качество, като в този случай туроператорът или туристическият агент е длъжен да възстанови на потребителя разликата в цената между отмененото и предложеното пътуване, или
5.9.3. да му бъдат възстановени платените от него суми по договора в 7-дневен срок от датата, на която туроператорът е получил уведомлението за отказ.
5.10. Замяна на хотела или заведение за хранене и развлечение с друг от същата или по-висока категория без промяна на цената или замяна на транспортно средство с друго от същата или по-висока категория или класа не се счита за значителна промяна на Договора.
5.11. В случай на отказ от пътуването и прекратяване на договора  от страна на  Потребителя, Туроператорът удържа следните неустойки :
5.11.1. при пътуване в чужбина :
а)  до 60 дни  преди датата на пътуването   -  без неустойки, ако не се дължат неустойки по анулирани самолетни, фериботни или автобусни билети. В случай, че при анулацията се дължат неустойки или други глоби и такси за анулиране на издадени вече самолетни, фериботни или автобусни билети, които са част от пакетната цена на пътуването се прилагат тарифите и правилата и условията за анулация на съответния превозвач /авиокомпания, автобусна компания или фериботна компания/.
б)  от 59 до 30 дни преди датата на пътуването  -  в размер на депозита. Ако депозита е по-малък от фактически направените разходи клиента е длъжни да възстанови фактически направените разходи от страна на Туроператора срещу надлежно предоставени документи за това.     
г)  от 29 до 15 дни преди датата на пътуването – 50% от общата стойност на пътуването
д)  до 14  дни  преди датата на пътуването – 80% от общата  стойност на пътуването
е)  по-малко от 14 дни преди датата на пътуването   - 100%  от  общата  стойност на пътуването
5.11.2. при пътуване в страната :
а) до 30 дни преди датата на пътуването – без неустойки
б)  от 29 до 15  дни преди датата на пътуването - в размер на депозита. Ако депозита е по-малък от фактически направените разходи клиента е длъжен да възстанови фактически направените разходи от страна на Туроператора срещу надлежно предоставени документи за това.  
в)  от 14 до 8 дни преди датата на пътуването - 80% от общата стойност на пътуването.
г) по-малко от 7 дни преди датата на пътуването – 100% от общата стойност на пътуването.
5.11.3. Независимо от дестинацията, ако Потребителят е внесъл депозит, но не е извършил в установените срокове плащанията до пълния обем на общата цена на пътуването, и няма устна или писмена уговорка с Туроператора за отсрочка на сроковете по договор, с което фактически се отказва от ползване на услугите по договора, депозитът не се връща.
6. Спорове и рекламации.
6.1. Всички спорове по изпълнение на настоящия Договор ще се решават с взаимно съгласие на страните. В случай, че съгласието не може да бъде постигнато, те ще се отнасят за разглеждане в компетентен български съд.
6.2. В случай на неточно изпълнени на договора, установено по време на пътуването или престоя, Потребителяте длъжен незабавно, а при обективна невъзможност – при първа такава, да уведоми и запознае туропретора с възникналия проблем, с оглед своевременното оказване на съдействие.
6.2. Рекламацията се предявява пред Туроператора или пред упълномощено от него лице устно или писмено до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.
6.3. При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.
6.4. Рекламацията е валидна само в случай, че към нея са приложени документите, на които се основава претенцията:
6.4.1. касова бележка или фактура;
6.4.2. тристранен/четиристранен протокол, съставен и подписан от туриста, туристическия агент, хотела и/или чуждестранния туроператор, посрещнал  Потребителя,  установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
6.4.3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
6.4.4. Всички оплаквания трябва да бъдат отбелязани на мястото, където възникват, като се състави констативен Протокол, подписан от представител на приемащата туристическа агенция, администрацията на обекта, предоставящ туристическата услуга и самия Турист, а при необходимост и други лица, компетентни или оторизирани да удостоверят съответните факти и обстоятелсва. Оплаквания, незаявени в писмен вид на място в хотела/посрещащата агенция, които за първи път са повдигнати след края на престоя на туристите, хотелът и туропреторът имат  право да не разглеждат.
6.4.5. Всякакви услуги извън пакетите, закупени от ТУРОПЕРАТОРА и платени в Р. България, които са закупени и платени на място от туристите следва да се предявяват към посрещащия туроператор и към фирмата, която ги е предоставила. За такива услуги и за рекламации към такива услуги ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност.
6.5. Туроператорът се задължава в срок от 30 дни след получаване на рекламацията да даде своето становище по нея  на Потребителя.
7. Редът за изменение и прекратяване на договора.
7.1. Всяка от страните има право да поиска изменение или да прекрати Договора във връзка със съществени изменения на обстоятелствата, при които е бил сключен Договорът.
7.2. Споразумение за изменение или уведомление за прекратяване на Договора се извършва в писмена форма.
7.3. При изменение на Договора задълженията на страните се запазват в изменен вид.
7.4. При прекратяване на Договора задълженията на страните се прекратяват след уреждане на финансовите взаимоотношения.

Тези Общи условия за организирано пътуване влизат в сила от момента на заявяване на ваучери за екскурзия в чужбина от страна на клиента и важат до крайната дата на пътуването.